סל קניות 

לסיטונאים /חנויות בלבד 

    הירשם או התחבר


חיפוש מוצרים באתר

המחסן הסיטונאי לתשמישי קדושה לצרכן

 
משלוחים בכל הארץ עד הבית חינם! 
 *בהזמנה מעל 500 ש"ח  
        למעקב משלוחים לחץ כאן       

להזמנות: 02-941-88-88 


הזמנות ושירות לקוחות:
ימים א-ה 
10:00-16:30 
במשך שאר היום 053-6316671
            לשירותכם תמיד             

חדש בכיפה-פא: מחלקת כלי במבוק! כלים קלים, יפים ובמחירים מפתיעים.  לחצו כאן  * חדש בכיפה-פא: רוצים מזכרת יחודית לכל אירוע, לחגים, לארגונים?  הדפסות לוגו על נטלות , הדפסה על כיסויי חלה ועוד...  לדוגמאות, היכנסו לקישור:  הדפסה על מוצרים והקדשות  , וצרו עמנו קשר לפרטים נוספים * 
כיפה-פא
חברה המשווקת ומייצרת לחנויות וסיטונאים, כל מה שנדרש לחיים יהודיים: כיפות עבודת יד איכותיות מכל הסוגים ומכל הגדלים, גופיות ציצית, טליתות מכל הסוגים, את כל מוצרי משכן התכלת, תפילין ומזוזות בכל ההידורים והפשוטים , בתי מזוזה מעץ, זכוכית וחרס, וספרים. כמו כן, אנו משווקים מוצרים של המעצבים: מיכל בן יוסף, קארשי, יאיר עמנואל, שגית עטיה,  ועוד. 
  איך בוחרים טלית?

  1. קטלוג
  2. /
  3. הגות ועיון
  4. /
  5. קבלה

ספר ריש מילין המבואר - הרב עודד דוד

ספר ריש מילין המבואר - הרב עודד דוד
מהדורה מחודשת! הספר ריש מילין הינו ספרו הפנימי ביותר של הראי"ה, הרב המליץ לקוראו אף ללא הבנה וקבע שאפילו הלשון החתום שבו יש בו גם כן סגולה להאיר אור עליון על כל המשננו בטהרת רעיון, קביעה זו מעניקה קדושה יתרה לספר בדומה לזו שניתנה לספר הזוהר, בשל שורשיו הקבליים וקדושתו הנשגבה הוא שימש כספר, סגולה, שאותו נהג הרב קוק לתת לזקוקים לישועות.
מק"ט : 16752
כמות
משלוח : 15
מחיר: 64
מחיר מבצע : 56
facebook imagetwitter imageemail image
מס’ עמודים 234 סוג כריכה רכה . תקציר הספר: במשך השנים היה ספר זה כספר החתום הקשה להבנה, ספרו של הרב עודד דוד, ריש מילין המבואר, מנגישו לקורא, זהו ספר יחיד במינו המבאר את התוכן הקבלי וההגותי הפנימי של הטנת א, (טעמים נקודות תגין אותיות) בסגנון הגותי המשלב הגות אמונית עם תובנות קבליות, אמנם המקובלים ביארו רבות על פיענוח מהותם הקבלית של אותיות לשון הקודש, אבל הראי"ה גילה צפונות יותר מפורטות, בכמות יתירה ובשיריות נשגבה, תמצית מהגותו של הרב קוק מצויה בין דפי הספר והיא מועברת באמצעות הפרוש על הטנת א, שהוא קיצור תורת הסוד, וכך ציין הראי"ה, את כל תורת הקבלה כללתי בספר קטן זה, הרב קוק ראה בעיסוק בקבלה, היא פנימיות התורה, תיקון הנשמה האישית ותיקון הדור וביאור זה יוצא לאור בהתאם למגמה זו. מאמר פתיחה לספר “ריש מילין” לראי"ה הקדמה “המחשבות הקודמות לכל האותיות הן משוטטות בנו פנימה תדיר. אנחנו צריכים לחשוף את האומץ האמיתי שלנו, את צורת האריאליות הנשמתית שבקרבנו, כדי לעמוד תמיד על אופים של אותם הציורים הבלתי מצויירים, אותם התוארים העומדים למעלה מכל תואר, כדי שנכיר את הדר נשמתנו. ועל פי אותם הרעיונות העליונים יסתעפו אצלנו הסעיפים של המחשבות הפוריות המתגלמות באותיות. ובהיברא בנו האותיות, יתגלו הנקודות ממקור המחשבה הקודמת להם, והטעמים יתגוונו מאותו המקור העליון ששם שרויה היא המחשבה הקודמת המחשפת את האותיות, שהאותיות עצמם בניתוחם קיימים שם בצורה אידיאלית מיוחדה’. מתוך תביעה עליונה זו הרינו באים למדרש האותיות, שיביאנו להארת הנקודות, והטעמים, ותגיהם יזהירו לנו את אורותיהם.והתיבות והמאמרים הפסוקים,והספרים יפיצו עלינו את קרני הודם” זהו המאמר הפותח את הספר.בדיונינו נתמקד במאמר זה המשמש כפתיחה וכקריאת כיוון לספר כולו. נעבור להקדמות ולהגדרת היסודות הרוחניים של הספר ואז נשוב אל ביאור מאמר הפתיחה. . על הספר ריש מילין: טנת"א. הספר ריש מילין הינו ספר קבלי והגותי שנכתב ע"י הרב קוק כאשר שהה בלונדון בתחילת שנת תרע"ז 1917 .זהו ספר העוסק באחד מהמודלים הרוחניים שמציעה משנת האר"י: מודל הטנת"א קרי טעמים נקודות תגין ואותיות . המודל טנת"א שייך לקבלת האר"י ומקורו הוא הזוהר. הביטוי ריש מילין הביטוי ריש מילין מובא מספר דניאל פרושו ראש המילים ויכול להתקשר למושג הקבלי “רישא” שמבטא את שורש הדבר ונקודת ההתחלה של האותיות.הוא יכול גם להתפרש כמילת פתיחה כלומר ראש ותחילת הנאום או הדברים הנאמרים. תמציות זהו ספר סבוך ומורכב בכולל בתוכו תקצירים ותמציות של תובנות רוחניות מקוריות. סגנונו של הספר דומה באופן כללי לשאר כתבי הרב אך יש בו דחיסות רעיונית שאינה מצויה בכתבים אחרים.המשפטים מורכבים יותר והתובנות מוסברות באופן חלקי ומרומז. התמצות מעיד על גובהם של הרעיונות.כידוע נהגו המקובלים לתמצת את הרעיונות הנשגבים ביותר באופן שאינו מובן לתלמידים בינוניים והוא נועד לעיני בני העליה היחידים.כך תמצת רשב"י את תורתו באידרא רבה ובאידרא זוטא וכך עשה הרב כנראה בריש מילין.בספר זה מקצר הרב בביאור ומשאיר את הרמזים לפענוחם של בני העלייה היחידים שיבינום בעתיד. לדעתי תמציתיות השגת והצגת הדברים אינה רק עובדה ספרותית טכנית אלא היא מהותית.בחסידות מוסבר שתובנות מדרגת “חכמה” הן מגיעות בבת אחת ולא בשלבים והן מרוכזות כ"נקודה" וכטיפת טל.ריכוזן נובע מכך שהן מופיעות באופן מיסטי מתוך השורש הבלתי נראה ה"אין" של ספירת הכתר.הן בבחינת מעיין ולא בבחינת “בריכה”. את הגילויים מקבלים על ידי תפילה והתבוננות מדיטטיבית קבלית. התבוננות כזו מדורגת אצל הרב כלמידה מבפנים שכולה על שכלית היא מתנת שמים והיא נקריאת “יחודים”. בתוך היחודים יש תובנות שכליות והן “בלועות” בתוך המימד העל שכלי אך זהו גילוי מהעל מודע המנביע את אורותיו אל המודע. בענין הגילוי “בבת אחת” כהמשך לדרך החסידות קובע הרב ש" אין האמת מתגלה לאדם קטעים קטעים, אלא על ידי הופעה כללית בבת אחת. וכל טורח הלימוד, של הקטעים, הוא בא להכשיר את האדם להופעה כללית זו.". גם באורות התשובה מדבר הרב על “תשובה פתאומית” המקבילה לגילוי בבת אחת.
טואול - אתרים באינטרנט