סל קניות 

לסיטונאים /חנויות בלבד 

    הירשם או התחבר


חיפוש מוצרים באתר

המחסן הסיטונאי לתשמישי קדושה לצרכן

 
משלוחים בכל הארץ עד הבית חינם! 
 *בהזמנה מעל 500 ש"ח  
        למעקב משלוחים לחץ כאן       

להזמנות: 02-941-88-88 


הזמנות ושירות לקוחות:
ימים א-ה 
10:00-16:30 
במשך שאר היום 053-6316671
            לשירותכם תמיד             

חדש בכיפה-פא: מחלקת כלי במבוק! כלים קלים, יפים ובמחירים מפתיעים.  לחצו כאן  * חדש בכיפה-פא: רוצים מזכרת יחודית לכל אירוע, לחגים, לארגונים?  הדפסות לוגו על נטלות , הדפסה על כיסויי חלה ועוד...  לדוגמאות, היכנסו לקישור:  הדפסה על מוצרים והקדשות  , וצרו עמנו קשר לפרטים נוספים * 
כיפה-פא
חברה המשווקת ומייצרת לחנויות וסיטונאים, כל מה שנדרש לחיים יהודיים: כיפות עבודת יד איכותיות מכל הסוגים ומכל הגדלים, גופיות ציצית, טליתות מכל הסוגים, את כל מוצרי משכן התכלת, תפילין ומזוזות בכל ההידורים והפשוטים , בתי מזוזה מעץ, זכוכית וחרס, וספרים. כמו כן, אנו משווקים מוצרים של המעצבים: מיכל בן יוסף, קארשי, יאיר עמנואל, שגית עטיה,  ועוד. 
  איך בוחרים טלית?

  1. קטלוג
  2. /
  3. הגות ועיון
  4. /
  5. ספרי חב"ד

ספר ביאור תניא סט 9 כר' - הרב עדין אבן-ישראל שטיינזלץ

ספר ביאור תניא סט 9 כר' - הרב עדין אבן-ישראל שטיינזלץ
מק"ט : 12046
כמות
משלוח: 15
מחיר: 455
מחיר מבצע: 447
facebook imagetwitter imageemail image
מס’ עמודים 2174 סוג כריכה קשה . תקציר הספר: ספר התניא אינו רק אחד מספרי היסוד של החסידות, הוא גם אחד מספרי המוסר הגדולים שנכתבו בזמן מן הזמנים, אף על פי שהמחבר מצניע את עצמו כ מלקטזהו ספר מקורי הן בתפיסתו היסודית והן בתוכנן של הערות אגב המרובות שבו, ואף שהמחבר מרבה להעיר שאין הספר מכוון אלא לחוג מצומצם ביודעיי ומכיריי זהו ספר החותר לפתרון הבעיות בדרך הכוללת ביותר, שאינה מיוחדת לאדם מסוים, לזמן מסוים, ואף לא לתפיסת עולם מיוחדת, ספרי המוסר ברובם עוסקים בבירורן של בעיות פרטיות ובדרכים שבהן יוכל האדם להגיע להישגים ידועים בתחומים מוגדרים, בדיון מפורט שכזה יש צד של יתרון, שכן הוא מכוון לשאלות מסוימות ומבוררות ששואל האדם את עצמו ומשום כך אף התשובות שהוא מגיע אליהן הן מבוררות ומוגדרות, אך לעומת יתרון זה ישנו חסרון בהגבלת הדיון לאותן בעיות מיוחדות שהספר עוסק בהן, וממילא, הפתרונות אף הם יפים לאנשים מסוימים בלבד, אדם אחר יכול לעמוד בפני ספר כזה, להתרשם שהוא אכן יצירה גדולה ועמוקה, ויחד עם זאת, כספר מוסר, הוא לא ידבר אליו, תחושתו תהיה שאין בזה תשובה היפה לבעיותיו שלו, לאישיותו המיוחדת ולמצבו באותה שעה, לעומת זאת, ספר התניא אינו מטפל בעיקרו בבעיות פרטיות אלא חותר להגיע אל שרשי הדברים, להעמיד את בעיות האדם על הנוסחה היסודית ביותר ולפתור את הבעיות בדרך הכוללת ביותר, הספר מבוסס על הכללה מעמיקה מאד של בעיות הנפש הפנימיות, הוא דן במקורן הראשון של הבעיות, בטוב וברע בכללם, ככוחות יסודיים ומהותיים שבנפש, ההדרכה. שבספר התניא מכוונת את האדם לראות את אלפי הסבכים, הספקות והיצרים שבתוכוכגילויים של בעיית יסוד אחתהמאבק בין הטוב והרע שבתוך נפשו שלו, ואכן, אף כי הספר כתוב באיפוק רב, הריהו מצייר בתנופה ואף בדרמטיות עצורה את חייו של האדםכמערך מלחמה עצום המתחולל במשך כל ימי חייו בין הטוב והרע, בין הדחפים הכופים את נפשו לרדת למטה לבין השאיפה להעפיל כלפי מעלה, פרקי הספר המשתלשלים זה מזה ומשולבים זה בזה מובילים את הלומד בו להכיר את פנים הנפש, את השניות המהותית שבתוכה, את מערכי הכוחות הנלחמים, את יתרונותיהם וחולשותיהם, את דרכי המלחמה ותהפוכותיה, בגישתו של המחבר למלחמה זו יש כעין פתח של גישה חדשה, המלחמה שבנפש האדם, אינה מלחמה ביןטובל רע (וכמעט שאין הוא משתמש בכינויים אלה, אלא אם כן הוא זקוק לשבר את האוזן על ידי הלבוש הסמאנטי הרגיל), זו מלחמה בין שני היסודות שבנפש האדםהנפש הבהמיתו הנפש האלקיתהנפש האלקית היא חלק הנפש השואף אל האלקי, בכל דרכי ביטויה, והנפש הבהמית היא חלק הנפש הקשור אל הוויות העולם הזה, ואולם, אין אלה רק חילופי שמות למושגים של טוב ורע, גוף ונפש, כי אם חלוקה דקה ומעודנת יותר, הנפש הבהמית מטבעה איננה רעה, ויתר על כן, מטבעה אין היא נמשכת אל התאוות הגופניות דווקא, הנפש הבהמית יכולה להתעדן ולהשכיל, ולהגיע להישגים גדולים בחיי הרוחועם כל זהלהישאר בבהמיותההנפש הבהמיתמשמעהנפשו של האדם כיצור ביולוגי, כדרגת התפתחות מסוימת במערכת הזואולוגית, ברור, שגם בתחום זה האדם הוא עליון וביכולתו להגיע להישגים גדולים בתחומי המחשבה והרגש, ועם זאתהוא נשאר בתחומם של בעלי החיים, לעומת זאת, הנפש האלקית, בשאיפתה אל האלקיהיא זו שיוצרת את דמות האדם, טבעה של הנפש האלקית שהיא נכספת להתחבר ולהתבטל באלוקות, ורק בשאיפה זו, במאמץ המתמיד של הנפש האלקית לשכוח את עצמה ואת צרכיה ולהגיע להזדהות עם האור האלקיקונה לו האדם את זהותו האמיתיתכאדם, מתוך הגדרה זו של המאבק הפנימי שבנפשעולה גם הפתרון המתאים, אין זו מלחמת השמד, שבה משתדל האדם כביכול לכלות ולהשמיד חלק מתוך נפשו, הנפש הבהמית הרי אינה רעה בעיקרה, ולכן המאבק נגדה הוא בעצם מאבק חינוכי, תפקיד האדם הוא לחנך את הנפש הבהמית, להעלותה לדרגה גבוהה יותר של הכרה והבנהעד שתהא מסוגלת להגיע לכלל איחוד, במטרות ובשאיפות, עם הנפש האלקית שבאדם, ובדרך זו, להרמוניה מלאה של גוף ונפש, ארציות ועילאיות, למלחמה המתמדת בנפשו של אדם, הנובעת מהשניות המהותית שבו, יש גם השלכות לגבי המוסר המעשי, במשך כל הדורות הכירו חכמי המוסר בצורך, כמעט בהכרח, להביא את האדם לכלל הזדהות פנימית שלימה עם המעשים שהוא עושה, ההנחה המקובלת היא שאם המעשה הוא מכני בלבד, ערכו המוסרי והרוחני הוא נחות בדרגתו, ואולם, לדרגה גבוהה כל כך של התכוונות פנימית יכולים רק בני אדם מועטים להגיע באמת, ואילו הרבים מתייאשים מן המאמץ הרוחני או מגיעים לכלל צביעות, ספר התניא, בהעמקתו במהות היחסים שבין שתי הנפשות באדם, מגיע לגישה שהיא שונה ואפילו מהפכנית בשאלה זו, אכן, לא כל אדם מסוגל להגיע לניצחון מלא של הנפש האלקית על הנפש הבהמית, אבל לא כל אדם נדרש ומחוייב בכך, עצם המלחמה בתוך נפש האדם אינה דבר שלילי, יכול שיהיה אדם שלם לא רק מצד מעשיו הטובים, אלא אף בדיבוריו ואף במחשבותיו הפנימיותבלא שתהיה שלימות של ממש בתוך נפשו, האדם נדרש לשלימות בלבושי הנפש, אבל אין הוא נדרש להגיע לשלימות במהות נפשו, הבחנה זו משחררת אנשים רבים מחיים של צביעות, מהצורך המדומה להעמיד פנים שהם משהו שאינם, שהם בדרגה שלעולם אינם יכולים להגיע אליה, עצם ההכרה בשניותה המהותית של נפשו מאפשרת לאדם להכיר בכך שישנה שלמות שאין הוא יכול להגיע אליה, ויחד עם זה לשאוף בכל מאודו להגיע לשלמות שהוא יכול, ובכך למלא את תפקידו האלוקי, ומאחר והוא יודע שתאוותיו ומחשבותיו הבלתי רצויות נובעות מיסוד מהותי בתוכו, ואין הוא מצווה לעוקרן מהשרשממילא אין מציאותם בתוכו מהווה טרגדיה, אין היא מחייבת משבר פנימי ללא מוצא, אדרבה, דווקא בידיעה זו יכול האדם להגיע לשלימות בתוך נפשו, יכול הוא להיות כצדיק בכל פרטי חייו ובאותה שעה להמשיך ולעמוד במאבק תמידי בתוך נפשו, דמות רוחנית זו מציב ספר התניא כמעמד מוסרי חדשהבינוניהבינוני הוא גיבורו של הספר, אליו הוא מכוון, עליו הוא מספר, ועל שמו הוא נקרא, הבינוני הוא ה עובד אלקיםשכל ימיו הם מלחמת נצח למען האלקי, שמאבקו עם נפשו הוא כולו המנון שבח לבורא, הבינוני כאידיאל שאליו ישאף האדם פותח פתח לכל אדם, בכל מקום ובכל דרגה, למצוא את מקומו בכלל השואפים להיות עליוניםעובדי הבאמת, אמנם, נקודות אלה, עם כל חשיבותן, אינן ממצות את כל תוכנו של ספר התניא, זהו ספר שהערות־האגב שבו וכן פרקי העזר שמסביב לנושא המרכזי, עניינם ולקחם אינם פחותים משל הנושאים המרכזיים, זהו ספר שככל שקוראים בו יותרמגלים בו יותר רעיונות ומחשבות, תפיסת עולם שלימה וכוללת, תבנית יסוד של היסטוריה יהודית, והדרכה. מוסרית באין ספור בעיות, זהו ספר שבהיקפו הכמותי המצומצם נתקפלה תורה שלימה בתמצית מגובשת, וכפי שביטא זאת רזושא מאניפאלי, תמה אני, כיצד אפשר להכניס א־ל גדול ונורא כל כך בתוך ספר קטן כל כך? אם ניתן, בדרך כלשהי, להגדיר את ספר התניא הרי התפיסה השלימה ביותר למהותו של הספר מצויה במסורת החסידית כפי שסיכם אותה האדמו ר הקודם מליובאוויטש נ ע, ספר התניא הוא תורה שבכתב בתורת החסידות, והלימוד בו כלומד בחומש, שהכל לומדים בו מגדול שבגאונים ועד קטן שבקטנים, כל אחד לפי ערכו יודע מה שיודע ואין אחד יודע מאומה,
טואול - אתרים באינטרנט